donderdag 31 oktober 2013

onrechtvaardige boetes en Liliansbeelden

Alleen foto's kijken van mijn beelden? klik hier: https://plus.google.com/photos/118241853192133825265/albums/5844545854864002737?banner=pwa


Jaren geleden toen mijn kinderen nog kleine engeltjes waren ging ik regelmatig voor ze naar de bibliotheek om voorleesboekjes te halen. Ik bracht ze heel vaak te laat terug en kreeg daar boetes voor die ik zonder morren voldeed omdat het geheel terecht was. Maar 1 keer kwam ik in opstand toen ik een briefje in de bus kreeg met het verzoek om nu toch eindelijk het boek "Brut de vechthond" in te komen leveren omdat de uitleen termijn allang verstreken was.  Ik had dat boek natuurlijk nooit geleend. "Brut de vechthond", alleen de titel was genoeg om zeker te weten dat ik dat boek niet uit de bibliotheek had gehaald voor mijn kinderen. Ik ga toch geen boeken over hanen gevechten of stierenvechten of wat van dien aard ook aan die onschuldige bloedjes voorschotelen.  Dus ik toog vol goede moed met dat briefje naar de bibliotheek. Ik had mijn reputatie als  te-laat- terugbrenger-recidivist welliswaar tegen maar kom op zeg.....
De mevrouw achter de balie was nog niet zo snel te overtuigen van de fout die de bibliotheek had gemaakt. Maar als ik iets echt onrechtvaardig vind kan ik behoorlijk overtuigend  worden. Ik  schroomde zelfs niet om op een gegeven moment de rechtstreekse vraag voor te leggen: Mevrouw, zie ik eruit al iemand die een boek met de titel Brut de VECHTHOND mee gaat nemen om voor te lezen aan mijn kleine kinderen????
Daar durfde de dame natuurlijk niet met  Ja op te antwoorden en dat gaf de doorslag. De bibliotheek gaf de gemaakte fout toe en ik ging tevreden naar huis. Nou ja tevreden... ik dacht wel: dat systeem is zo lek als een mandje, hoe vaak gaat me dit nog overkomen.
Dat is gelukkig nooit meer vaker voorgekomen, wel dat ik jaren later een laatje uitruimde en stuitte op: Brut de vechthond.............

Ik gok dat ik na 18 jaar aan de veilige kant van de verjaringstermijn ben terecht gekomen. En anders heb ik pech. De keren dat we hier over al die jaren een lachstuip over hebben gehad is het meer dan waard ;-)


 




                                                                    Dansen met de wind

Geen opmerkingen:

Een reactie posten