maandag 27 mei 2013

Gastvrijheid en Liliansbeelden

Dit las ik gisteren op facebook:

klant zegt: ik ben zo weg, als je wat wilt drinken, ligt in de koelkast... Kijk ik en de Keuze is water of champagne.... Welke moet ik kiezen...?


En dit soort gastvrijheid triggerde meteen een herinnering uit een ver verleden. Ik was 17 jaar (ja ik zei al een ver verleden) en om wat geld bij te verdienen paste ik op via een oppascentrale en zo kwam ik op allerlei adressen bij mensen die ik niet kende en die hun kinderen gewoon een hele avond aan een wild vreemde overlieten.
Zo stond ik  op een avond voor een man en een vrouw die prachtig aangekleed klaarstonden in een indrukwekkend  huis in een hele dure buurt. Ze waren 1 en al vriendelijkheid en lieten me zien waar de kinderkamers waren en de tv. Toen moesten ze er snel vandoor. "In de keuken vind je alles als je wat wilt eten en drinken" zei de vrouw "Er ligt van alles, chips op het aanrecht en als je van hartige dingetjes houdt vind je in de koelkast kaasjes en worstjes en cola, sinas van alles, pak gerust  waar je zin in hebt"
Wow dacht ik, dat klinkt geweldig. Deze avond kom ik wel door.
Na het tv kijken maar volledig opgegeven te hebben en de kinderen voor de zesde keer terug naar hun bedje gebracht te hebben besloot ik het maar eens op een partijtje frustratie vreten te zetten.

Ik opende de deur naar de keuken ..........om em meteen met kloppend hart en knikkende knieĆ«n dicht te trekken. De woedende hond die ik  had gezien tussen mij, het aanrecht en de koelkast gromde nog een hele tijd door!!!!!






                                                                       De schreeuw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten