dinsdag 2 augustus 2011

Liliansbeeld of zelfportret

Ik hoor regelmatig de vraag van mensen die mijn beelden aan het bekijken zijn of de hoofden zelfportretten zijn. In het begin deed ik nog moeite om het te ontkennen want niet alleen zijn het geen zelfportretten, maar ik zie ook helemaal geen gelijkenis met mijn eigen gezicht. Tegenwoordig neem ik maar voor kennisgeving aan dat er een heleboel mensen zijn die trekken van mijn gezicht in de hoofden van mijn vrouwelijke (dat dan wel gelukkig) beelden terug vinden.
Iets nieuws vond deze week plaats. Een vrouw was heel aandachtig mijn foto boek aan het bekijken. Op de kaft staat: Liliansbeelden. Zij bleef extra lang hangen bij de laatste bladzijde waar een best wel grote foto van alleen mijn gezicht te zien is. Ze keek me een paar keer aan en tenslotte stelde ze deze vraag:
Kent u de Lilian die deze beelden heeft gemaakt ook persoonlijk????




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten