dinsdag 28 oktober 2014

kunstroute Sparrenburg


Wil je alvast een sneak preview van mijn atelier, kijk dan naar dit filmpje gemaakt door Henk Baarens. Het is gemaakt om de kunstroute te promoten: https://www.youtube.com/watch?v=mWcrjfikGSM&feature=youtu.be&list=UUfdBGldV2j84ea4owltwDRQ

Ongeveer 8 jaar geleden was deze route min of meer de start van mijn leven als beeldhouwer. Ik had een paar beeldjes in was gemaakt en twee die ik zelf in brons had gegoten en ik was daar verder helemaal niets mee van plan. Mijn man deed met de atelier route mee met zijn schilderijen en hij adviseerde mij om mijn beelden op een grote tuintafel te leggen. Gewoon om eens te kunnen zien of en wat de reactie erop zou zijn.
Wat een bijzonder weekend is dat geworden. Niet alleen omdat het mega druk en gezellig was om de hele dag mensen over de vloer te hebben in ons atelier, maar ook omdat er heel veel belangstelling was voor mijn beelden. Ook voor die drie die nog niet eens gegoten waren.
Aan het einde van de route wilde iemand mijn bronzen beelden kopen. Ik weet nog hoe ik het niet kon geloven: KOPEN??? Als in: ik haal nu geld uit mijn portemonnee en dat krijg jij nu in ruil voor de door jou gemaakte beelden?????? Dat was echt een enorme adrenaline kick die ik daar van kreeg.
Van het geld (en het was echt niet weinig) heb ik meteen mijn wassen beelden laten gieten (iets dat ik daarvoor nooit gedaan zou hebben) en zo is het balletje gaan rollen.

De man die mijn beelden heeft gekocht, als cadeau voor zijn vrouw.........die ben ik eeuwig dankbaar en dat weet hij ook. Ik had die aanzet nodig. Iemand moest mij in de goede richting duwen. Hij was met zijn gulle cadeau die persoon. En verder heb ik alles te danken aan mijn eigen vent. Ik had beelden nodig, het geld dat ik verdiend had was allang "opgegoten". Van elke mal werd ik zenuwachtiger, wat een waanzin om voor mijn hobby zoveel geld uit te geven. Telkens als ik ermee wilde kappen overtuigde hij mij ervan dat je niet kunt exposeren zonder beelden en dat ik er net als hij vertrouwen in moest hebben dat mijn beelden mooi zijn en dat ik ze echt wel zou kunnen verkopen.
Ik legde heel mijn lot in die expositie. Als niemand mijn beelden zou gaan kopen dan zou ik er onmiddellijk weer mee stoppen. De bedragen die ik had geïnvesteerd, daar kon ik echt misselijk van worden. Maar godzijdank....bij de opening werden er meteen al 5 beelden verkocht. Sindsdien ben ik niet meer gestopt, heb mijn baan opgezegd en ben ik fulltime beeldhouwer. Heerlijk.
Deze route heeft dus echt een bijzondere plek in mijn hart. En het is geweldig om het weer samen met mijn lieverd te doen.
Dus ik hoop jullie te verwelkomen in ons Atelier op 8 of 9 november. Ik hoop dat het weer net zo gezellig wordt als toen.

                                                                      Inner Balance



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten